onsdag 6. juni 2012

Min favorittjakke

Pffft...litt av kreativitetsluften har liksom gått ut av meg. Det er mye småting som skal gjøres både ute og inne, i tillegg til at man skal holde tritt både på jobb og med trening. Når jeg lander i sofaen om kvelden er det ikke mye overskudd igjen til å være kreativ. Jeg holder fortsatt på med vestene som jeg skrev om i forgje innlegg. Kanskje jeg klarer å få de klare for visning i løpet av uka...

Jeg har tidligere vist dere babysettet jeg strikket i barselsgave til ei lita jente og en liten gutt i fjor sommer (se her). Noe av grunnen til at jeg falt for dette settet, var den kjekke knytejakken. Jeg synes den er både dekorativ og morsom og strikke - også er det så greit å slippe å bøye små babyarmer hit og dit for å få på genseren... Derfor har jeg strikket noen ekstra knytejakker av restegarn, og jeg har lyst til å vise dere et par av disse.
Lilla modell i alpacagarn, med hvite bølgekanter.




Detalj: bølgekant












Et forsøk på å vise "knyteprinsippet".







Hvit modell med lilla bølgekant
Knytedetaljer









































































Jeg må virkelig oppfordre dere strikkeglade der ute til å prøve dere på denne jakka (oppskriften finner du her). Passe utfordrende (kan strikkes mens du ser på tv, hihi) og en god del variasjon underveis. Helt perfekt for meg!

3 kommentarer:

  1. Nydelige jakker!! :-) Koselig du vil delta i min giveaway! Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  2. Du er så flink :-))
    Tryller frem det ene vakrere enn det andre ;-)

    Godt å ha litt å pusle med:-))

    Ha en fin dag videre!

    Stor klem

    SvarSlett
  3. Kan godt forstå at dette er favoritt jakken din, for dette var noen herlige små jakker :) Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett