tirsdag 22. mai 2012

Skal det være en jordbærbaby?

Da min beste studievenninne fortalte meg at hun skulle bli mamma til ei lita jente, visste jeg med én gang hva den lille nye skulle få; en jordbærdress. Oppskriften på Dalegarns jordbærdress fant jeg i min tantes store samling av strikkeoppskrifter for en stund siden, og jeg forelsket meg totalt. Jeg var nesten ferdig med dressen da jeg tilfeldigvis fikk rede på at den vordende mormor allerede hadde strikket en helt lik dress. Passe typisk... Men dressen er ferdigstrikket og montert, og ligger nå trygt forvart sammen med en liten samling av ferdigstrikkede klær i små størrelser. Da jeg tok den frem igjen nå, for å ta bilde av den, innså jeg at jeg synes den er så fin at jeg slett ikke vet om jeg har hjerte til å gi den fra meg...det kan jo hende jeg er så heldig at jeg en gang får en liten babyjente som kan stabbe rundt i den... I mens skal den få ligge pent sammenbrettet i skapet, men dere kan jo få se den!
Fine "rullekanter" på hender, føtter og rundt halsen

Gjennomført med sukkersøte jordbærknapper.

Dressen kommer selvfølgelig med tilhørende lue...

Hele dressen. Ikke lett å ta et fint bilde av den. Den gjør seg nok
best med ei lita jente inni...



























































Jeg synes alltid det er litt slitsomt å begynne på klær som skal strikkes på pinne 2,5; det tar liksom så innmari lang tid å komme noen vei... men denne dressen synes jeg var utrolig underholdende å lage, og garnet var magisk deilig å strikke med. Jeg lurer litt på om jeg skal lage en i blått også. Tror bare jeg må prøve å gjøre ferdig noen av de mange påbegynte prosjektene først...
Ha en strålende solskinnsdag alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Den var søt, skjønner veldig godt du har forelsket deg i denne :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    For en søt jordbærdress med jordbærlue!
    Blir nok enda finere med en lita jente inni ;))
    Ønsker deg en fortsatt fin pinse!
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett