mandag 14. mai 2012

Regnbuefarget bestemorteppe

En gang for lenge lenge siden viste jeg dere en forsmak på et fargerikt hekleteppe jeg var i gang med (se her). Heklingen av dette gikk litt i perioder, og da jeg plutselig oppdaget at Europris ikke lenger solgte alle fargene jeg brukte, var gode råd dyre, og jeg innså at jeg måtte prøve å få det ferdig i en fei. Jeg endte opp med i improvisere litt rundt kantene, for å få brukt opp litt garnrester, og alt i alt synes jeg egentlig det ble ganske stilig.
Teppet i all sin prakt. Jammen ikke lett å få tatt et ordentlig bilde. Jeg
må nok lære meg litt fototeknikk!

Rosa negler på nyheklet bestemorteppe.

En hekleeng i bomullsgarn...
























....observante lesere kjenner kanskje igjen fargene og garnkvaliteten fra pc-etuiet? Det var nemlig der de siste små garnrestene tok veien...

Puh, jeg kjenner det er mandag i dag - tungt å komme seg gjennom jobbdagen, og jeg må kjempe hardt for å ikke lande på sofaen nå. Ettermiddagen skal brukes til å male 2. strøk på en tv-benk jeg holder på å male om, pluss pakke til miniferie i København. Jeg og min kjære reiser nemlig dit i morgen kveld, og skal være der heeeelt til søndag! Lykke!!
Ønsker dere en god uke!

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flott teppe! Kjempefine farger!! Om du ikke er sånn kjempe imot å dele ut oppskrifter, skulle jeg gjerne ha visst hvordan du hekla det :) Har en venninne som får en liten tass i oktober, så da rekker jeg kanskje å lage et teppe innen den tid :)

    Ønsker deg en strålende 17.mai uke :)

    Klem :)

    SvarSlett
  2. herlig teppe :D hvor stort er det ?
    eg hekler på et teppe nå også i allskens farger

    SvarSlett