lørdag 5. mai 2012

Gi jentene kjoler!

Som noen helt sikkert allerede har fått med seg, har jeg lett for å la meg inspirere av mønstrene på Garnstudio sine hjemmesider. Sist vår falt jeg helt for denne kjolen, og heklet den til tre småjenter; to barselsgaver og en treårsgave. Ikke visste jeg at jeg kunne hekle kjoler, men det kan jeg visst :-)
Dette var den første jeg heklet - lilla barselsgave til lille Freja.


































Denne fikk nydelige Kristiane i 3-årsgave.


































Halsdetaljer - og navnelappen jeg liker så godt.















Kristiane poserer med sin nye kjole (som til og
med ble antrekket på høstens barnehagebilde).
Denne rosa varianten ble barselsgave
til lille Tomine, sammen med blant annet
denne jakken.



























































Nå kom heklelysten tilbake over meg - kanskje jeg må starte på en ny en...det kan jo være greit å ha en i bakhånd...
God lørdag til alle dere der ute! Nyt!

3 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg var flink å hekle :)

    En finfin lørdag til deg,
    Signe

    SvarSlett
  2. Så kjempesøte kjoler!! Du har ikke lyst til å dele rundt deg med oppskriften på sånne kjoler??? *smiler veeeeeldig bredt*
    Tenker at jeg kanskje hadde klart å hekkle en sånn en om det ikke er for komplisert ;)

    Du får fortsette å hekkle om du har ånden over deg, det er da det er gøy :)

    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  3. Nydelige kjoler! Så flink du er! Tenker mottakerne og ikke minst mammaene ;) ble fornøyde!

    Jeg holder på å strikke superenkle lapper til et lappeteppe som etter hvert skal hekles sammen, men da må jeg først lære meg å hekle! ;)

    Ha en fin dag! :)

    Aia

    SvarSlett