torsdag 10. mai 2012

Et gammelt klenodie

Jeg er så heldig at jeg er vokst opp med verdens beste bestemor. Bestemor var ikke bare en fantastisk person; hun var også en fabelaktig kokk/baker. Bestemor har vært død i 8 år nå, men (noen av) oppskriftene hennes lever fortsatt i beste velgående. Jeg er SÅ fornøyd hver gang jeg klarer å lage noen av bestemors spesialiteter...
Som seg hør og bør for en storbakende bestemor, hadde hun også en gigantisk samling med kakebokser. Mamma har arvet de fleste av disse, da jeg i utgangspunktet ikke er så veldig begeistret for retro, men én kakeboks har jeg selv beslaglagt. I bestemors tid var den for det meste fylt med deilig tjukksnipp, og dette var nok den ene grunnen til at jeg var så glad i akkurat denne boksen. Den andre grunnen er rett og slett utseendet. Det er en ordentlig eventyrprinsesseboks, og jeg synes den er like fin i dag som jeg gjorde da jeg var fire år. Temaet på boksen er eventyret Tornerose, og den prydes av både Tornerose, Prinsen, de tre feene og masse søte små dyr Nå fungerer den som oppbevaringsboks for mine hjemmelagde knekkebrød (som jeg forøvrig har blitt helt avhengig av!), og den står selvfølgelig fremme på kjøkkenbenken.
Vil dere se den? Ok da!










































Er den ikke fin?

3 kommentarer:

  1. Jeg er vanligvis ikke så glad i retro, om det ikke er veldig glade farger, eller noe helt spesielt.. men Disney er vel ikke retro!! Ikke i mitt hue i hvertfall! Jeg er snart 30 og samler på disneyfilmer, hihi :) Elsker sånne bokser! Og særlig når jeg kan knytte gjenstander eller noe annet til noen jeg er svært gla i :) F.eks. så var det å lage serinakaker det siste bestemoren min lærte meg før hun døde, bare noen dager før faktisk.. så nå minner det meg så fantastisk om henne hver gang.. selv om det er 16 år siden hun døde :) Just love it :) Så det må jo være så koselig å ha noe som kan minne deg om din :)

    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  2. For en nyydelig boks, og for en fin historie som fulgte med : ) godt med slike minner!

    Angående pannekake-frokosten min... Bildene var fra ei tidligere helg. Mine hverdagsfrokoster er langt fra så kjekke, men i frihelgene koser vi oss :D

    Ha ei fin helg <3

    Klem fra Silje.

    SvarSlett
  3. Så søt boks :)
    Kjempe koselig å ha ting som vekker slike gode minner :)

    Ønsker deg ei fin ny veka !
    Klem Birgit

    SvarSlett