søndag 22. april 2012

Vespaverden

Mange tenker vel ganske umiddelbart på Italia/Roma når de hører ordet Vespa. Under våres Roma-tur etter påske (for bildespam, se her) fikk jeg virkelig øynene opp for hvor stort Vespa er i Italia. Hvor vi enn snudde oss så vi snertne damer, eldre menn og kule ungdommer suse rundt i byen på både nye og gamle Vespaer.
En pen samling utenfor en utleiesjappe.

Sjekk DE fargene!















Et prakteksemplar av Vespas trehjulingsmodell Ape


















Tenk å kunne putre  rundt i denne!














































Ved en tilfeldighet kom vi over en Vespa konseptbutikk med masse kule Vespaeffekter (de solgte riktignok ikke selve Vespaen, men masse annet stæsj).
Velg og vrak!
















For to som ikke har noe forhold til hverken Vespa eller andre motordrevne to- og trehjulinger, er det begrenset hva vi kan dra inn i huset av Vespaeffekter, samme hvor kule de er... Men vi endte nå opp med en liten ting hver likevel. Kjæresten falt for denne utroooolig kule postveska/bagen (kan nok hende jeg må låne den litt...)
Brunt og lekkert skinn


Fiiine detaljer
















Jeg falt pladask for espressokoppene med Apemotiv. Herlige retrofarger og finfin fasong.
Fire feiende flotte og fargerike espressokopper stablet i høyden...





...og på rekke og rad.

Den gule koppen...















...og den tilhørende blå skålen






























Ser man det, jeg har jammen meg skrevet et helt innlegg basert på et kjøretøymerke. Det hadde jeg jammen ikke trodd ville skje. Ha en smilende søndag! :-)

1 kommentar:

  1. Jeg tror jeg kjappt kunne blitt blakk i den butikken:D
    Stilige kopper, og veska så utrolig tøff!

    Håper du har hatt ei fin helg,
    og at du får ei god uke.

    Klem:)

    SvarSlett