torsdag 15. mars 2012

Små søte babysett

Det siste året er det flere i min omgangskrets som har fått barn - og med barn hører jo en barselsgave. Jeg synes det er aller mest stas å gi bort selvlagde barselsgaver, og det virker som ny nybakte foreldrene også setter pris på hjemmelagde varer. I sommer fant jeg oppskrift på et nydelig babysett hos Garnstudio (hvor ellers...?), og dressen ble strikket både til en liten babygutt og ei lita babyjente.
På guttemodellen heklet jeg en enkel kant rundt hele jakka...
...og på jentemodellen heklet jeg bølger. Det ble liksom litt
ekstra sukkersøtt...






















Jeg ELSKER fortsatt navnelappene mine!























Jakka strikkes sammen av flere deler, noe jeg i utgangspunktet trodde var aaaalt for avansert for meg, men jeg fikk det faktisk til på første forsøk. Og når jeg først hadde fått dreisen på den, strikka jeg enkelt og greit en til av litt restegarn. Denne ble del av en større barselsgave.


















Oppskriften finner du her.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Hyggelig at du ville være med på min give away. Du har en fin blogg, så jeg legger meg til som følger hos deg også.
    Flotte babysett du har strikket:)
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett