lørdag 31. mars 2012

Gammelt nytt...

Jeg holder på med et utrolig spennende genserprosjekt til meg selv om dagen. Den er i hullmønster, og forstykke, bakstykke og armer strikkes hver for seg. Dette har jeg aldri prøvd før - jeg har kun strikket gensere med rundfelling. Jeg er ferdig med forstykket og godt i gang med bakstykket, og så langt ser det lovende ut. Jeg har ikke fått tatt noe bilder av prosjektet enda, så derfor vil jeg heller vise dere noe gammelt (men dere har jo ikke sett det før...fnis...). Pulsvarmere og hals ble henholdsvis heklet og strikket til en venninne til jul. De siste årene har jeg kun gitt bort hjemmelagde gaver til venninnene, og det tas i mot med jubel. Veldig koselig!
Strikket hals med heklet kant øverst og nederst -
og små hjertedetaljer øverst.























Detaljer - heklekant og søte hjerter






















Pulsvarmere - med hvit heklekant øverst og rundt
tommelhullet og hjertedetalj øverst.























...og sånn ser de ut på... Deilig og lunt!













Detaljer: heklekant og hjerte.






















Jeg tror mottakeren ble fornøyd, og det er jo ingenting som er bedre enn det...

Her nyter vi helg og sol. Vi er ikke så heldige at vi har påskeferie enda, men vi har en ferietur til Roma som ligger og lurer rett over påske. Gjett om jeg gleder meg til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar