mandag 30. januar 2012

Helgetidsfordriv

Jeg har i høst og vinter latt meg facinere av moten med deilige, myke strikkevester, men jeg har rett og slett ikke vært i stand til å finne noen som ser bra nok ut på meg... Før helgen tok jeg meg derfor en surferunde hos Garnstudio, og fant to vester jeg falt pladsk for:






















Den øverste skal strikkes på pinne 12, og det skal jeg hilse og si var en liten drøm, etter å ha rotet rundt med pinne 2 den siste tiden... Oppskriften var lett, og det gikk som en lek å få hele vesten ferdig. ...bare synd jeg var for lat til å bruke målbåndet på meg selv underveis og undervurderte min kroppsfasong. Str. small ble nemlig for lite, og vesten ble seende ut som et litt for trangt pølseskinn på en alt for stor pølse. Bildet blir derfor av vesten uten modell...






















Det spørs om det blir gave til en venninne, så får jeg heller bruke neste helg på å strikke en litt større en til meg selv... Garnet er alt kjøpt inn og lagt frem...
Garnet til den andre vesten ligger også klart:












Deilig, myk andes-ull ligger klart til å forvandles til en vest ved hjelp av strikkepinner og heklenål. Lykke!

1 kommentar:

  1. Den var kjempestilig! Deilig med slike prosjekter som frister til gjentagelse selv om forsøk nummer en ikke ble helt som det skulle :)

    Nykameraet (og jeg) har fått kjørt seg litt i det siste, med nordlys. Er nok ikke helt sikker på sammenhengen mellom innstillinger og resultat, men veldig artig er det!

    Ønsker deg en kjempeflott helg!

    SvarSlett