lørdag 21. januar 2012

Et evighetsprosjekt

Jeg har en slags drøm (noe som høres innmari poetisk ut...) om å en gang klare å hekle en løper/duk. Jeg synes duker av denslagsen passer inn overalt og i alle hjem, uansett interiør. I jula hadde vi en heklet rød løper på tv-benken, og den passet baregodt inn!
For et års tid siden gikk jeg til innkjøp av denne boken:























Her kryr det av tålmodighetskrevende hekleoppskrifter med bitteliten nål. Sengeteppe og gardiner er nok  ta seg vann over hodet, så jeg har valgt meg ut denne løperen:


















Heklegarnet (jeg tror jeg foretrekker å kalle det hekletråden - det er tross alt ikke mye tykkere enn sytråd...) er kjøpt inn og heklenål nr. 1,5(!!) er funnet frem. (Herregud så tynn den er!)


















Jeg har ikke helt hatt motet og roen til å starte opp enda, men for fotografiets skyld har jeg heklet noen luftmasker - og jeg innser at dette kommer til bli et realt evighetsprosjekt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar