søndag 11. april 2010

Vårstemning og mystiske plager

ENDELIG er våren på plass! Her på østlandet var vi nesten så uheldige med påsken som det går an å bli, men er vårstemningen på plass. Fantastisk deilig! Jeg har den siste uken slitt med noen mystiske pusteproblemer, og etter en tur på legevakt og sykehus med både blodprøver og røntgenundersøkelse på torsdag kveld/natt har jeg fått beskjed om å holde meg rimelig i ro denne helgen. Derfor har jeg med god samvittighet tilbragt størsteparten av dagen sittende ute i sola mens jeg har hørt på fuglekvitter og snø som smelter - og lest en god bok. En gang i januar skrev jeg et innlegg hvor jeg anbefalte Cecile Skog sin bok, skrevt til hennes avdøde ektemann, Rolf. Jeg har brukt nesten 4 mnd. på å lese denne boka, simpelthen fordi jeg synes den er fin at jeg ville spare på den så lenge som mulig. Men i dag ble jeg ferdig med boka - som har bydd på både latter, gråt og ekstremt mye inspirasjon og nydelige bilder. Bare se:














Utsikten min størsteparten av dagen. Fantastisk!



















På vei til butikken i ettermiddag fikk jeg øye på en liten eng fylt av hestehov - og gjørme... Jeg ble så grepet av vårstemning og yrhet at jeg lot joggesko være joggesko (de kan jo vaskes!) og tråkket meg vei i gjørma. Resultatet ble denne yndige lille hestehovbuketten. Fantastisk! Må bare smile når jeg ser på den. Nå er det bare å vente på hvitveisen. Da er det vår da!!














Nå i ettermiddag har jeg fått scrappet noen sider i konfirmasjonsalbummet også, og nå nærmer det seg (heldigvis!) slutten! Flere bilder kommer så snart jeg er ferdig.
Nå venter senga og et kapittel eller to i denne boka:


















Jeg ble anbefalt den av en venninne i påsken, og jeg er fullstendig oppslukt. Anbefales på det vameste!
God natt til alle dere der ute! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar