mandag 5. april 2010

Amigurumi - til å bli glad av!

Etr en ganske hektisk, men utrolig morsom påske, er jeg tilbake igjen i leiligheten - og i bloggverden, og det er på tide med et nytt blogginnlegg.
Innimellom skummer jeg gjennom bladet Mamma. Ikke fordi jeg trenger mammatips, men fordi de byr på veldig mange gode forslag til ting å bedrive på den kreative fronten. Jeg er så heldig at jeg har en pappa som kan ta med bladet gratis fra jobb - og sånn generelt sier jeg skjelden nei takk til gratis glansede magasiner... Men altså... I det nyeste nummeret av Mamma er det med en liten miniguide til hekling av Amigurumi. Vet du ikke hva Amigurumi er? Amigurumi er heklede små dyr eller maskoter. Jeg har sett noen av disse ute i bloggland (blant annet lager Mie noen utrooolig søte aper), men jeg har hele tiden tenkt at dette er aaaalt for avanserte greier for meg. Men etter å ha lest Mammas lille guide har jeg ombestemt meg. Guiden kan du se her. Min umiddelbare favoritt var maskoten, og jeg skal definitivt ha en sånn hengende på veska! Jeg ble så nysgjerrig på dette Amigurumifenomenet at jeg har ført de opp på listen. Jeg tror jeg må gjennomsøke nettet etter flere oppskrifter, og jeg er til og med tilbøyelig til å kjøpe meg boken (eller hvertfall se om jeg finner den på biblioteket!).
Men først skal jeg scrappe ferdig konfirmasjonsalbummet og lage bordkort til samme konfirmasjon - og strikke litt på jakken min. Oppdateringer på samtlige av disse prosjektene kommer forhåpentligvis i løpet av uka!
Og dere! Husk å melde dere på give awayen! :-)

Fortsatt god uke! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar