søndag 14. mars 2010

Et lite biprosjekt

Jeg var inne og surfet på Drops sine hjemmesider her en ettermiddag, og falt pladask for disse gryteklutene. Jeg hadde litt bomullsrestegarn igjen i rosa, grønt og hvitt  - og vips var jeg i gang med å strikke grytekluter (som over alt overmål matcher servicet fra Green Gate). Her er resultatet:
Jeg har for første gang prøvd meg på å kombinere strikking og hekling, og det var slett ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.
Her henger de på kjøkkenet, klare til bruk:
Fortsatt er det litt rester igjen som jeg vil bruke opp, så jeg er i gang med å strikke kjøkkenkluter etter dette mønstret. De blir utrolig deilige og myke - og kommer helt sikkert til å gjøre kjøkkenarbeidet til en fryd...

4 kommentarer:

  1. Du er så flink kaja! jeg må huske å gi deg de rosa nøstene,(hvis du får tid å strikke en hals!)
    ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Guri, så søte de var! Hadde ikke hatt hjerte til å bruke de ;)

    SvarSlett
  3. Du er såååå flink!! :-)

    SvarSlett
  4. Eirin: hals skal jeg strikke på dagen (nesten) når jeg får garn fra deg. Alt for deg, min smukke :)
    Gunn: Heldigvis holder jeg som regel ikke på med de store kjøkkenprosjekter, så de blir pent brukt...
    Maja: Takk og takk for alle de positive og ego-oppbyggende kommentarene :-D

    SvarSlett