mandag 8. februar 2010

Livsomveltninger...

Det har blitt lite tid til både blogging, strikking, hekling og andre mer eller mindre kreative aktiviteter i det siste. Etter jeg flyttet fra København har dagene stort sett gått i ett, og jeg har vært for sliten til å gjøre så mye annet enn å puste og holde øynene åpne når jeg først har satt meg i sofaen… Onsdag var jeg på jobbintervju – og fredag fikk jeg beskjed om at jeg fikk jobben! For en følelse! Markedet for fysioterapeuter i Norge er utrolig vanskelig, og jeg hadde sett for meg at jeg måtte gå arbeidsledig i flere måneder før en jobb dukket opp… Riktignok er det ”bare” et vikariat, som løper ut august, men jeg føler meg så heldig! Hvis dere vil se hvor jeg skal jobbe, kan dere klikke her. Fint, ikke sant?
Med vissheten om at jeg hadde fått jobb, var neste punkt på lista et sted å bo. Etter en rask kikk på finn.no fant jeg kun to leiligheter i min prisklasse som ikke hadde bad og kjøkken på deling med andre – den delen av livet er jeg ferdig med!! I går var jeg på visning på den ene leiligheten – og en drøy time etter jeg dro derfra ringte de og sa at de hadde bestemt seg for at jeg skulle få den. Lykke!! Den er bitteliten; en ettroms med et lite bad og en ganske stor gang, samt et lagerrom. Men den er deilig og lys, og jeg kan ikke få sagt hvor klar jeg er for å skulle bo for meg selv! Ulempen med å leie er jo at man ikke kan gjøre alle de tingene man vil – som for eksempel å spikre opp ting på veggene, men jeg vet jeg kommer til å klare å få det koselig der allikevel! Som om det ikke var nok med ny jobb og ny leilighet, holder jeg på med bilshopping også. Jobben ligger sånn til at jeg ikke kan klare meg uten, men det å skulle kjøpe bil føles så enormt voksent – og jeg klarer ikke helt ta det innover meg. Det er så mange ting man skal tenke på når man kjøper bruktbil. Hvilket merke er best? Hva slags bil har jeg egentlig bruk for? Hvor mange penger skal jeg bruke på det? Hvor langt har den gått? Hvordan har eieren behandlet den? Er det skjulte feil på den som vi ikke ser? Hvorfor har eieren solgt den? Det blir ikke akkurat lettere av at ingen i familien har den minste peiling på biler… Jeg har hatt en bil til låns over helga som jeg synes har vært veldig ok, men syns den er litt dyr så har vært nede og prutet på den nå. Spennende å se hva de bestemmer seg for…


I mangel av nye prosjekter å vise frem, viser jeg heller frem noen gamle. Etter en litt for kald fjelltur i sommer bestemte jeg meg for å strikke og tove noen basisplagg som kan brukes både på fjellet, i skogen og i byen; votter, pulsvarmere, sokker og calorimetry. Jeg har brukt Vamsegarn fra Rauma i fargene brunt og rosa. Alt er strikket litt stort og tovet i vaskemaskinen etterpå.
Det eneste som manglet i denne lille kolleksjonen var en lue, og jammen fikk jeg ikke en heklet lue i helt riktige farger av kusinen min i bursdagsgave forgje uke. Jubel! Nå er kolleksjonen komplett, bare se:

1 kommentar:

  1. Oi. Her var det mange voksen-spørsmål. Skjønner godt at du er litt forvirret etter å ha vært student i flere år og så plutselig skal alt bli så voksent og seriøst! Jobb, bil og leilighet. HYL! Men litt gøy da :-) Håper du kommer til å trives!

    SvarSlett