mandag 1. februar 2010

Garnshopping!

Etter en hektisk helg i Købehavn med dimisjon, avslutningsfest og pakking, vasking og flytting er jeg på plass i Elverum.Ferdig utdannet og litt forvirret. Det er en merkelig følelse å plutselig ikke lenger være student - men arbeidsledig. Og det er en vemodig følelse å være ferdig med studietiden i København. Tårene presser faktisk litt på når jeg tenker på de fantastiske menneskene jeg har forlatt... Derfor har jeg trøsteshoppet litt idag. Nytt garn for mange hundrelapper ligger nå klart til å omgjøres til noe varmt og anvendelig. Jeg er klar for å ta fatt på listen min! Vamsegarnet som skal brukes til nr. 1 på listen; vottene, har jeg hatt i hus en stund. Jeg skal på en liten ferie om en uke, og da skal vottene strikkes.
Nummer 2 på listen var jakken i Fabelgarn. Her er garnet:


















Det er vanskelig å gjengi fargene i vintermørket, men jeg er hvertfall skikkelig fornøyd med de, og gleder meg veldig til å sette i gang med strikkingen. Tror jeg kommer til å dumpe rett ned på sofaen med garn og pinner så fort jeg er ferdig med dette innlegget!
Jeg har kjøpt garn til prosjekt nummer 4, oldemorsteppet, også. Fargene ble ikke helt de jeg egentlig hadde tenkt, men jeg tror de kommer til å utgjøre en bra kombinasjon. Igjen var det vanskelig å gjengi fargene, men det er lilla, lys rosa, mørk rosa, hvitt, svart og lys grønt. Garnet er av merket Tuva, kjøpt på Europris. Gleder meg til å ta fatt på heklingen også!!


















Jeg har ikke hatt tid til å følge med på en eneste blogg de siste dagene, så nå skal jeg gå en liten tur innom på "besøk" hos alle dere jeg vanligvis følger med på. Jeg gleder meg!
Ønsker dere alle en fortsatt god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar