tirsdag 26. januar 2010

Fysioterapeut, femotjue og ferdig lue

Så er det endelig overstått!! Jeg har avlagt min bacheloreksamen i fysioterapi, og selv om resultatet ikke ble helt strålende (en 7er – eller en norsk 4er/C) er jeg så utrolig glad, letta og lettere sjokkert. Fysioterapeut liksom…hva gjør jeg nå?
Eksamen var heldigvis ikke før klokken 12 i dag, så jeg hadde god tid til både å sove lenge og spise en god frokost. Morgenkaffen ble inntatt fra denne koppen:



















Jeg fikk den av mamma før jeg skulle opp til den første eksamen på fysioterapiutdannelsen, og har drukket av den før hver eneste eksamen. På innsiden står teksten

Du er intelligent, talentfull og handlekraftig,

men mest av alt har du jobbet hardt.

Du fortjener dette.

Fremtiden er din.

En stor prestasjon som du virkelig kan være stolt over.

Du går gjennom ild og vann for å nå dine mål, og det er bra.















Det er jo en liten ekstra boost til selvtilliten…

Og som om ikke det var nok, så fyller jeg 25 år i dag. 25…halvveis til 50… Kjenner det allerede litt i leddene, venter på det første grå hår og rynkene er definitivt på vei – tror jeg… Men i dag betyr det ingenting. Nå skal det feires – eller faktisk dobbeltfeires - med kake, vin, god middag og drinks!

I rastløsheten og søvnløshetens navn i går, strikket jeg ferdig babyluen, og er rimelig fornøyd med resultatet. I mangel av en tilgjengelig baby måtte bamse være modell. Luen var kanskje litt i største laget for han….











Nå mangler jeg bare å finne ut hva jeg skal bruke det resterende garnet på. Kanskje en bukse? Det har jeg heller aldri strikket før, så hvis noen har idé til en fin oppskrift, tas den i mot med stor takk! :)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Stort tillykke med både fødselsdagen i går - og det fine resultat med eksamen. Hvor må det være dejligt at være færdig med uddannelsen!
    1000 tak for den kreative award - jeg må hellere få kigget på den!
    /Marengse

    SvarSlett
  2. Hei! Så morsomt at du vil være med på min give-away:) Og gratulerer som helt rykende fersk fysioterapaut - for en følelse det må være!

    SvarSlett
  3. Marengse: Tusen takk for lykkeønskningene. JA, de er deilig å være ferdig med utdannelsen, men det er sørgelig å skulle forlate København...

    Frk. Fosli: Tusen takk, og selvfølgelig ville jeg være med på din give away! De uglene var jo bare helt nydelige! Jeg funderer på å lage en give away selv, men vet bare ikke heeelt hva den skal inneholde...

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin kopp! Omtenksom mamma :-) Gratulerer med bra karakter og ferdig utdannelse! Hurra!

    SvarSlett