tirsdag 19. januar 2010

Et nytt prosjekt

Jeg var en tur innom Netto i går, og der var det deilig økologisk bomullsgarn til 12 kroner nøstet. Desverre var det ganske utplukket, men jeg klarte til slutt å finne fire nøster som alle hadde den samme grønnfargen.



















Som dere ser, så er jeg allerede i gang med å bruke det første nøstet. Hva skal jeg lage? Jo...jeg har lyst å vandre litt lenger inn i strikkverden. Det vil si; jeg har lyst til å lære meg noen teknikker som går ut over den vanlige rett, vrang osv, så alle disse fire nøstene skal gå med til små prosjekter som utfordrer meg til å lære nye teknikker. På Drops sine hjemmesider er det flust av flotte oppskrifter, og jeg bestemte meg for å prøve meg på denne - altså denne:



















Jeg synes det er allright å starte med noe i babystørrelse - da tar det ikke så endeløst med lang tid å gjøre det ferdig... Luen er ikke av de mest avanserte, men det er øking og felling og telling på måter jeg ikke har prøvd før. Jeg rakk såvidt å begynne i går kveld, og trodde jeg skulle bli nødt til å gi opp allerede før jeg hadde kommet ordentlig i gang, men så oppdaget jeg Drops sine instruksjonsvideoer, og her snakker vi Guds gave til alle oss som forsatt har mange strikke/hekleteknikker igjen å lære! Når jeg får god tid skal jeg gå slavisk gjennom alle disse videoene - og forhåpentligvis ende opp som en strikke/hekleekspert. Gleder meg!
Hvis noen sitter inne med tips til hva jeg kan bruke resten av garnet til, så er jeg takknemlig for forslag. Det beste hadde jo vært hvis det er noe som kan brukes sammen med luen...

Nå roper pensumbøkene på meg - i dag er det kun én uke igjen til jeg (forhåpentligvis) kan kalle meg fysioterapaut *grøss*.
En fortsatt god dag til alle dere der ute :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar