søndag 24. januar 2010

Award til meg?!




















Etter en lang lesedag var det deilig og befriende å logge seg på bloggen og skumme gjennom siste nytt hos alle dere jeg følger! Ekstra deilig og morsomt var det at jeg også har fått awarden som sirkler rundt i bloggland om dagen. Den ble jeg skikkelig glad for, og var akkurat den oppmuntringen jeg trengte nå! Som jeg skrev tidligere i dag er jeg litt frustrert over mangelen på tid til å være kreativ midt opp i avslutningen av 3,5 års utdannelse, og da var det deilig å se at det finnes noen som synes jeg allikevel er kreativ nok til å fortjene en award. Tusen takk, Jannichen – det varmet!!


Som vinner av awarden skal jeg:

1) Kopiere awarden til bloggen min

2) Link til personen som gav meg den

3) Fortell 7 interessante ting om meg selv

4) Velge 7 andre bloggere som fortjener den, link til deres
blogger og legg igjen kommentar hos dem.



Så…da skal jeg forsøke å finne 7 interessante ting om meg selv…

1. Jeg er etter 17,5 år sammenhengende på skolebenken nå kun 30 timer unna å avlegge min bacheloreksamen i fysioterapi i København – og jeg gleder meg voldsomt til å være ferdig og flytte til Norge, selv om det innebærer en foreløpig arbeidsløs tilværelse på pikerommet hjemme hos mamma og pappa…

2. Jeg elsker å være sammen med barn og lurer noen ganger på om jeg har valgt feil utdannelse, men håper av hele mitt hjerte at jeg i løpet av 2010 får meg en fysioterapijobb der jeg kan jobbe med barn hver eneste dag. Noe mer meningsgivende finnes vel knapt?

3. Jeg drømmer om og lengter etter en leilighet/et hus (gjerne stort og gammelt) som jeg kan innrede helt etter min egen smak, fylle den med mann, barn og et stort hobbyrom til meg selv.

4. Jeg har sommer/feriejobb som pleiemedhjelper på en skjermet enhet for demente. I begynnelsen var jeg usikker på om jeg skulle trives med det, men nå har jeg jobbet der i tre år, og jeg elsker det! Det utfordrer meg og tålmodigheten min på måter jeg ikke trodde var mulig, og jeg føler virkelig at jeg har en jobb med mening!

5. Jeg klarer aldri å gjøre meg ferdig med ett prosjekt før jeg begynner på et nytt – og jeg er på konstant jakt etter nye prosjekter å føre opp på lista.

6. Jeg er oppdratt av en mor som ikke tror på prinsesserosa jenter og har derfor brukt fint lite rosa i oppveksten. Dette tar jeg igjen nå i form av små, fiffige rosa detaljer overalt rundt (og på) meg.

7. Jeg er fryktelig glad i den norske naturen – både fjell og skog, og etter 3,5 år i København har jeg smertelig erfart at jeg ikke er noe storbymenneske. Det jeg gleder meg aller mest til med å nordmann igjen er umiddelbar nærhet til natur, frisk luft og stillhet. Jeg elsker snø og kulde, og går gjerne på ski i -20 grader. Da kjenner man at man lever da!

Nå har jo denne awarden gått litt frem og tilbake i bloggland, og noen av de jeg velger som mottagere har nok fått den fra før, men sånn må det altså bare være… Mine awarder går til:

- Marengses Verden, fordi hun syr, strikker, hekler og filter de nydeligste ting – og blogger litt om livet i all hverdagslighet.

- Rappedikke, fordi hun syr alle de ting jeg ønsket at jeg kunne – jeg er totalt forelsket i vottene hun syr av gamle broderier.

- Westmose, fordi hun har inspirert meg med mange av sine prosjekter, ikke minst det rundheklede teppet. Det gleder jeg meg til å ta fatt på!

- Gun Hip, Swollen Lip, fordi hun elsker bambier og rosa, og fordi interiøret hennes er så fantastisk fargerikt og får meg til å smile og drømme enda mer om et eget sted å bo…

- Karlssons kludeskap, fordi hun også får meg til å innse at jeg er nødt til å lære meg å sy. Og den nykreerte Voksiposen er bare til å spise opp!

- Fruens Syslerier, fordi dette er en av de aller første bloggs jeg klikket meg inn på. Jeg blir rolig inni meg og utrolig inspirert av alle de duse fargene, nydelige detaljene og fantastiske kreasjonene Rakel byr på.

- En Fugl i Hånden, fordi det er en utrolig deilig miks av hverdagsliv, interiør, tilbehør, tanker og (igjen) nydelige sydde kreasjoner.

Dette gjorde jammen meg underverker for humøret! Nå må jeg heller finne sengen, så jeg er klar for en aller aller siste lesedag i morgen.

2 kommentarer:

  1. Hei

    Tusind tak for, at du tænkte på mig og min blog med denne award :). Jeg har lavet et indlæg om awarden, da jeg var så heldige at modtage den for nogen tid siden allerede, men måske kan jeg finde på at nævne den igen... Så kan I jo måske høre 7 nye ting om mig :))) Men ved ikke helt...

    Men tusind, tusind uanset. Det er VÆLDIG herligt at blive tænkt på!!!

    Ha en fin, fin uge.

    Hilsen Helle

    SvarSlett
  2. Hej Kaja - 1000 tak for awarden den varmer på en smuk kold dag :-) Lykke til med eksamen og læsning, spændende for dig du er kommet så langt og snart kan vende hjem til Norge :-) Kh. Mette

    SvarSlett