lørdag 12. desember 2009

Hvor blir tiden av?

Tiden flyr, og det nærmer seg (heldigvis!) jul med stormskritt. Jeg skriver som besatt på bacheloroppgaven, og synes ikke jeg har nok tid til å være kreativ om dagen. Hvor blir alle timene av??  Jeg får lurt meg til litt strikke/hekle/klippe/lime-hygge innimellom, men helst skulle jeg hatt minst dobbelt så mye tid. Det er så mange prosjekter som venter på å påbegynnes! (og ferdiggjøres, kremt...) Jeg har lagd to deilige store halser, pluss et Calorimetry-pannebånd som matcher pulsvarmerne jeg viste frem her for en stund siden. Den mangler å monteres med en liten knapp, da alle knappene mine ligger hjemme hos mamma og pappa, men det skal nok bli bli ferdig til jul...


























 

Calorimetry var egentlig ganske morsomt å strikke, og fryktelig praktisk å bruke for oss som har lueskrekk, men iskalde ører... Det finnes en lett forståeling oppskrift på disse her.
Disse halsene blir nok bursdags/julegaver, men jeg har (selvfølgelig) store planer om å strikke en til meg selv også.




















Selv om oppgaveskrivingen tar uhorvelig mye tid om dagen, rekker vi heldigvis å adventshygge litt også. Her er noen bilder fra 2. søndag i advent (som snart allerede er en uke siden!). Gløgg, nybakte boller, mandariner, tente lys i adventsstaken og julemusikk i bakgrunnen (vanskelig å fange på bildet...).



















Nå skal det skrives bittelitt til, så jeg kan krype opp i sofaen i kveld med garn, pinner og god samvittighet. Fortsatt god lørdag til dere alle!!

1 kommentar:

  1. Så fin din blog er - her vil jeg gerne læse med. Jeg ønsker mig også kalenderen fra PIP Studio :o)

    SvarSlett