onsdag 25. november 2009

Høstens største prosjekt

I løpet av to nattevakter i sommer lærte jeg meg å hekle, med god hjelp av denne boken. Her er det massevis flotte veiledninger og tegninger som er lette å forstå seg på.


Og ved hjelp av denne enkle veiledningen har jeg lært meg å lage oldemorsruter. I løpet av høsten har det blitt 100 ruter i fargene hvitt, kamel, gammelrosa og rosa, og nå er monteringen i gang. 4 av totalt 10 rader er sammenheklet...




...men det er fortsatt en god del lapper igjen, og det er egentlig greit. Jeg elsker det her pirkearbeidet!!



Når dette teppeprosjektet etterhvert blir ferdig (en gang før jul, håper jeg), har jeg lyst til å hekle doble blomster som dette til jeg stuper, så det til slutt kan bli et (vogn??)teppe. Muligens et evighetsprosjekt, men noe skal man da ha å ta seg til...

3 kommentarer:

  1. Hei og takk for hyggelig hilsen! Jeg elsker hekling :-) 100 ruter, da har du kommet langt allerede da... Jeg skal også hekle bestemorteppe, når jeg bare får strikket ferdig genseren min!

    SvarSlett
  2. Dette er bare et babyteppe, så det skal ikke ha flere ruter. Men skal hekle stort et til meg selv også - må bare bestemme meg for farger og garntype, og det er ikke bare bare...

    SvarSlett
  3. OH! Veldig fint Kaja! Skulle ønske jeg hadde tålmodigheten din til å sitte med slikt pirkearbeid! Mitt bestemorteppe har ti ruter enn så lenge... Hehe ;) Men du er en god inspirasjonskilde for at jeg skal fortsette arbeidet :D

    SvarSlett